Revision history for ISitAsServantSits


Revision [9928]

Last edited on 2014-01-10 08:13:12 by BlogSufi
Additions:
{{image url="images/pics/random.php" title="Maulana Sheikh Nazim" class="left" alt="Pictures of Maulana Sheikh Nazim"}}**I Sit As the Servant Sits and I Eat As the Servant Eats OR I am nothing**
**Ich bin Nichts**
Dastur ya Sayyidi, Madad. Allah Allah, Allah Allah, Allah Allah, Subhan Allah. Allah Allah,
Allah Allah, Allah Allah, Sultan Allah. Allah Allah, Allah Allah, Allah Allah, Karim Allah.
Tabarak Allah, tabarak Allah, tabarak Allah. Subhan Allah. Nahnu `abiduk, irham `ibadaku dduafa
narju Rahmatak wa nakhsha `adhabak, ya Subhan, ya Sultan, vergib uns zu Ehren des
Geehrtesten in Deiner Göttlichen Gegenwart! Und gib ihm unaufhörlich Segnungen und unaufhörlich
Herrlichkeit und unaufhörlich Majestät von Deiner Majestätischten, Herrlichsten Gegenwart.
Und wir sagen für alle Propheten und Heiligen as-salamu `alaykum, Grüße von den
Himmeln, die uns Vergnügen und Befriedigung und Freude und, und, und geben, unendliche
Gaben von den Himmeln. Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar wa Lillahi l-hamd. O Leute,
steht auf und sagt Allahu Akbar Rabbuna wa Rabbu l-mala'ikati wa r-ruh! Hört, O Leute, wir
hören und vertreten jemanden. Dieser bescheidene Diener ist nichts. Ich versuche, nichts zu sein.
Nichts. Ich versuche, nur in Seines herrlichsten Dieners Ozean ein kleines Atom zu sein.
O Leute, wir müssen kommen und lernen! Wir sagen As-salamu `alaykum. As-salam kommt von
den Himmeln. Tuba thumma tuba, gute Nachrichten über gute Nachrichten. Gute Nachrichten
für jene, die bei uns sein wollen, um zahllose Ehre, zahllose Vergnügen, zahllose Segnungen,
zahllose Lichter zu erlangen. As-salamu `alaykum `alayna wa `ala `Ibadallahi s-salihin. O Ulama,
wir müssen dem Siegel der Propheten folgen. Das Siegel der Propheten, der Geliebteste, der
Geehrteste, der Gepriesenste, der Herrlichste, dem am meisten gegeben wurde von der Göttlichen
Majestät. Wir müssen sehr glücklich sein und sagen A`udhu Billahi mina sh-shaytani rrajim.
Shaytan will, daß die Menschheit von den himmlischen Gaben ausgeschlossen wird. Deshalb
müssen wir sagen A`udhu Billahi mina sh-shaytani r-rajim. O Heilige, schützt uns davor,
der List Shaytans zum Opfer zu fallen und in seine Fallen zu gehen. Subhan Allah, Subhan
Allah. Kommt und hört! Wir machen hier keine Show. Wozu sollten wir eine Show machen?
Wozu? Es hat keinen Sinn für einen Diener, eine Show zu machen.
Sagt Bismillahi r-Rahmani r-Rahim. O achtlose Masse der achtlosen Menschheit. Wozu sollten
wir eine Show machen? Glaubt ihr, daß ein Diener, dem ein Dienstkleid angelegt wurde, eine
Show machen will? Solche Narretei, so ein niedriges, niedriges Niveau! Solche sinnlosen, hirnlosen
Leute müssen diejenigen sein, die eine Show machen wollen vor ihrem Herrn, vor Seiner
Majestät, dem König. Dieser hat den letzten Punkt der Achtlosigkeit erreicht und den letzten
Punkt der Ignoranz. Seine Stufe muß die tiefste Stufe sein, die niedrigste Stufe, derjenige, der
eine Show machen will. O Leute, laßt den shaytanischen Wunsch, den Shaytan in des Menschen
wahres Wesen eingibt und einbläst und sagt: Du mußt eine Show machen. Das ist der letzte
Punkt der Ignoranz und Achtlosigkeit und die niedrigste Stufe der Existenz. Keine Bedeutung,
keine Möglichkeit. Für wen sollen wir eine Show machen? Mache ich eine Show für euch? Ihr
seid wie ich. Für ihn? Er ist wie ich. Für jenen? Er ist wie ich. Sie sind mit dem Gewand derselben
Stufe bekleidet. Wozu sollten wir eine Show machen?
Aber jetzt ist die Denkweise des 21. Jahrhunderts an diesem Punkt. Überall wollen alle eine
Show machen. Für wen? Andere Menschen, sie alle sind auf derselben Stufe wie ihr. Wozu machen
wir eine Show? Mit euerer Kleidung? Mit eueren unsinnigen und falschen Titeln? Ihr wollt
eine Show machen, er kann es genauso gut. Wir sind Diener. Diener können keine Show machen.
Das ist wohlbekannt unter allen Heiligen. Heilige müssen ihre Anhänger lehren, daß es
verboten ist, eine Show zu machen. Und eine Show bewirkte den Fall Shaytans. Weil Shaytan
versuchte, eine Show zu machen vor aller Schöpfung. Als der Herr der Himmel den Menschen
erschuf und ihm ein Gewand anlegte, das eine Göttliche Gabe war, sagte er: Ich habe von Anbeginn
an bis heute versucht, eine Show für mich vor der ganzen Schöpfung zu machen. Jetzt hat
mein Herr einen erschaffen und ihm solche Ehre gegeben, ihn bekleidet, und ich habe es verloren.
Das erkenne ich nicht an! Schluß! Der Hauptgrund für Shaytans Fall ist klar in allen heiligen
Büchern, aber die Menschen sind eingesperrt in ihren Denkweisen. Sie glauben, daß es eine
Show geben muß für manche, die ein Recht haben, eine Show zu machen.
O Leute, O Leute, kommt und lernt! Kommt und lernt, daß das die Menschen in unendliche
Dunkelheit fallen läßt, unendliches Böse, unendliche Schwierigkeiten, unendliche Probleme,
unendliches Elend, unendliches Leid. Das ist nur Iblis, daß jeder eine Show machen will. Ya Hu,
Show wozu? Und das Siegel der Propheten, Friede sei auf ihm... O Ulama, die Ulama sagen: Wir
sind jemand. Wir sind Salafi Ulama. Ihr macht eine Show. Gefällt es euch, eine Show zu machen?
Hmm, es gefällt euch, eine Show zu machen. Ihr versucht, eine Ausnahme für euch zu
machen. Wir sind keine gewöhnlichen Ulama, sondern wir sind Salafi Ulama. Ja, wir sind Salafi
Ulama. Hmm? Ihr seid Salafi Ulama? Seht uns an, O Leute, seht, wir machen eine Show mit
unserem dicken Bauch und bekleidet mit Abaya, Sonnenbrillen aufgesetzt, etwas auf das Haar
setzend und mit einem Auto, das die neueste Mode sein muß, das neueste Model, 'damit wir eine
Show machen können für jene Leute, die uns nicht verstehen.' Wer seid ihr? Ich kann auch
Theater spielen, glücklich, damit ihr versteht, ja! Ihr macht das, es gefällt euch, eine Show zu
machen. Muluk auch, Präsidenten auch. Alle wollen eine Show machen. Euere Show unter
meinen Füßen!!
Was sagt das Siegel der Propheten: "Ajlisu kama yajlisu l-`abd wa akulu kama yakulu l-`abd." -
Ich sitze wie ein Diener und esse wie ein Diener. Genug! Genug als Lehre für alle Menschen,
keine Notwendigkeit für Tausende von Hadith sharif, nur das wird euch den Weg weisen, den
rechten Weg und den falschen Weg. Aja'ib, aja'ib, Allahu Akbar. Warum sagt ihr Allahu Akbar,
wenn ihr eine Show macht? Ihr laßt das und sagt: Ich bin akbar, ich bin akbar. Wie könnt ihr
sagen: Wir sind akbar? Allahu Akbar wa Lillahi l-hamd. O unser Herr, wir schämen uns, Dich
anzusprechen, aber als Befehl sprechen wir an oder du bist der Vertreter in der Göttlichen Gegenwart,
da niemand dort sein kann, niemand kann den Fuß auf diese Stufe setzen. Er lehrt uns,
daß ein Hadith genug ist. Das bedeutet: Ich komme zu euch, O Leute, um euch zu lehren, daß ihr
Diener seid. Aber er sagt, "Ajlisu kama yajlisu l-`abd" ist genug, ohne von einem anderen Hadith
sharif zu sprechen. Das Siegel der Propheten ist genug für alle Nationen oder für die ganze
Menschheit, um sie auf den Siratu l-Mustaqim zu bringen. "Wa'anna hadha sirati mustaqiman" -
Dies ist Mein Weg, ein gerader (6:153).
Ihr mögt sagen, daß Shaykh "kharfan". Kharfan? Nicht kharfan. Er sagt, was notwendig gesagt
werden muß. Ta`allum ist eine Sache, tafaqquh eine andere. So viele Menschen mögen lernen,
aber sie verstehen kein Fiqh. Faqih `ala mina l-`alim. Die Ebene der Fuqaha, der islamischen
Juristen, ist der Ebene der Ulama übergeordnet, Fuqaha und Ulama. Es ist genug, dies zu lernen,
daß dieses Hadith an-nabawi sharif mit Goldbuchstaben geschrieben werden muß. Und zuerst
muß es vor Könige und Emire und Präsidenten und jene, die sagen 'Ich bin dieser', 'Ich bin jener',
gebracht werden. Es muß mit Goldbuchstaben geschrieben werden: Ajlisu kama yajlisu l-`abd
wa akul kama yakulu l-`abd. Tut das in Sichtweite euerer Augen, tut es dorthin. Das lehrt alle
Nationen und gibt allen Nationen Frieden. Und gibt auch Frieden für ihre äußerlichen Taten oder
die Anstrengungen, die sie machen, und gibt auch Frieden in die Herzen, so daß sie in Friedensozeanen
leben können. O Leute, versteht ihr Arabisch? Mein Arabisch ist so schlecht, aber ihr
müßt verstehen.
Ey Marhaban, Salafi Ulama! Marhaban, Doktoren der Sharia, wofür seid ihr Doktoren geworden?
Wißt ihr, was die Krankheit der ganzen Ummah ist, so daß sie fallen und nicht hochkommen?
Wenn ihr Doktoren seid oder Ulama der Azhar sharif, versteht ihr Arabisch. Oder ist euer
Arabisch wie mein Arabisch? Qalil, `arabiyat qalil. Mein Arabisch ist so begrenzt, und euer Arabisch
ist so viel. Deshalb sage ich, daß ihr dieses Hadith sharif versteht, ist es nicht genug? Das
Siegel der Propheten, Friede sei auf ihm, sagt nichts, als er sagte: Ajlisu kama yajlisu l-`abd wa
akul kama yakul l-`abd? War es genug oder nicht? Die Bedeutung von vier heiligen Büchern
kommt durch diese zehn Worte. Acht Worte. Kommt sie oder nicht? Wenn nichts anderes gekommen
wäre, wäre es genug, um die Menschen ihre Stellung oder die Aufgabe ihrer Schöpfung
wissen zu lassen. Ja, ja. Sagt nicht, daß die Aufgabe von Jesus Christus, Friede sei auf ihm, gewesen
sei, gekreuzigt zu werden. Nein. Sondern er lehrte, daß seine wahre Aufgabe war, den
Menschen zu zeigen: Ich bin nichts! Ich bin nichts in der Göttlichen Gegenwart meines Herrn.
Ich bin nichts. Wenn ihr sagt, 'gekreuzigt', ich bin nichts und kein Nagel bereitete mir Probleme.
Ich bin nichts. Probleme kommen zu denen, die beanspruchen, jemand zu sein. Unsere Aufgabe
war, Diener zu sein.
Der Mensch ist erschaffen worden, um Diener des Herrn der Himmel zu sein. Deshalb war die
erste Lektion ein Befehl. Der Herr der Himmel sagte, Er erschuf Adam und bekleidete ihn.
Adam, Friede sei auf ihm, kam nicht nackt. Nein. Bekleidet. Was war sein Gewand? Sein Gewand
war ein herrliches Gewand, und seine Stellung war eine majestätische Stellung. Der Herr
der Himmel bekleidete ihn von Seinen Herrlichkeits- und Majestätsozeanen. Und Adam, Friede
sei auf ihm, machte keine Show für die Engel. Er war mit himmlischer Herrlichkeit und Majestät
bekleidet. Und der Herr der Himmel, Der Adam mit himmlischer Herrlichkeit und Majestät bekleidete,
befahl: Ich kleidet diesen von Meinem Göttlichen Gewand der Herrlichkeit und Majestät,
um für euch darzustellen, wer Ich bin. Werft euch vor Adam nieder! O mein Herr. Subhana
man khalaqa Adam - Gepriesen sei Er, Der Adam erschuf - min adamin fa adamahu! - aus Nichtheit,
zurück zu Nichtheit. Allahu Akbar. Sayyidi Muhiyuddin, Allah segne ihn, sagte: Al-hamdu
Lillahi lladhi khalaqa Adam min adamin fa adamahu. Ihr seid Ulama, versucht zu lernen, was er
meint.
Die Engel verneigen sich, weil sie hinsehen und die Göttliche Herrlichkeit und die Göttliche Majestät
sehen. Mächtigkeit ist etwas anderes. Mächtig, das ist eine andere Sache. Er bekleidete ihn
nur mit dem himmlischen Gewand der Herrlichkeit, dem himmlischen Gewand der Majestät.
Mächtig, niemand kann das betreten. Niemand kann mächtig sein. Der Mensch kann herrlich und
majestätisch sein, aber 'Mächtig', um 'Mächtig' zu sein, niemand kann 'Mächtig' sein. Allah ist
All-Mächtig. Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar. O unser Herr, O unser Herr, O unser
Herr, tawba ya Rabbi. Und Shaytan läßt die Leute behaupten: 'Ihr seid Mächtige'. An diesem
Punkt läßt er die Menschen fallen, weil er beanspruchte, 'Mächtig' zu sein. Astaghfirullah. Mächtig,
Allmächtig ist nur für Allah. Niemand kann Sein Partner sein. Niemand kann Partner Seiner
Göttlichen Herrlichkeit sein. Niemand kann von Seiner Majestätischen Mächtigkeit sein, niemand.
Unmöglich, unmöglich, unmöglich. Allahu Akbaru l-Akbar. O unser Herr, vergib uns zu
Ehren deines Geehrten, der Ehre Sayyidina Muhammads. Fatiha. Aja'ib hadha Sultan Allah
Subhan Allah. Wir sagen Fatiha. Dum dum dum dum. Der König spielt nie ein Instrument, sondern
Seine Diener mögen das tun. Dum dum dum dum - Ihm zu Ehren. Allahu Akbaru l-Akbar.
Fatiha.
WebSufiLive, CategoryShaitan, CategoryPride, CategoryChristianity, CategoryAdam, WebSaltanatOrg
Deletions:
{{image url="images/pics/random.php" title="Maulana Sheikh Nazim" class="left" alt="Pictures of Maulana Sheikh Nazim"}}**I Sit As the Servant Sits and I Eat As the Servant Eats**
WebSufiLive, CategoryShaitan, CategoryPride, CategoryChristianity, CategoryAdam


Revision [5073]

Edited on 2010-08-10 09:58:19 by BlogSufi
Additions:
{{image url="images/pics/random.php" title="Maulana Sheikh Nazim" class="left" alt="Pictures of Maulana Sheikh Nazim"}}**I Sit As the Servant Sits and I Eat As the Servant Eats**
Allah Allah, Allah Allah, Allah Allah, SubhanAllah
TabaarakAllah, tabaarakAllah, tabaarakAllah. SubhanAllah, nahnu `abeedak, irham `ibaaduk ad-d`uaafaa, narjoo rahmatak wa nakhshaa `adhaabak. Yaa Subhaan! Yaa Sultaan! Forgive us for the honor of the most honored one through Your Divine Presence. And give endless blessings on him and endless glory on him and endless majesty on him from Your most Majestic, Most Glorified Presence (Mawlana Shaykh sits) And we are saying for all prophets and holy ones, saints, as salaamu `alaykum. Greetings from heavens that give us pleasure and satisfaction and enjoyment and endless grants from heavens. Allahu Akbar! (Mawlana Shaykh stands) Allahu Akbar! Allahu Akbar wa lillahi 'l-hamd! O people, stand up and say Allahu Akbar! wa rabbu 'l-malaaikati wa 'r-rooh (Mawlana Shaykh sits)
And say, a`oodhu billahi min ash-Shaytaani 'r-rajeem. Shaytan is asking to make Mankind thrown away from heavenly grants. Therefore, we must say, a`oodhu billahi min ash-Shaytaani 'r-rajeem. Ohhh, holy ones, protect us to not fall in trips of Shaytan and its traps. SubhanAllah, SubhanAllah. Come and hear. We are not making a show here. For what would we make a show? There is no meaning to make a show for a servant. Say, Bismillahi 'r-Rahmaani 'r-Raheem. (Mawlana Shaykh stands) O, heedless mass of heedless Mankind! (Mawlana Shaykh sits.) For what we are going to do a show? Do you think that a servant who is just dressed in a servanthood dress is asking to make a show? Such foolishness; such a low level! Such a no-meaning, no-mind person must be asking to make a show in front of his Lord, in front of his Majestic King! That one is reaching the last point of heedlessness and the last point of being ignorant. His level must be the deepest, lowest level, who is asking to make a show.
SubhanAllah, SubhanAllah, SultaanAllah, SubhanAllah. Fatihah.
WebSufiLive, CategoryShaitan, CategoryPride, CategoryChristianity, CategoryAdam
Deletions:
**I Sit As the Servant Sits and I Eat As the Servant Eats**
Allah Allah, Allah Allah, Allah Allah, SubhaanAllah
TabaarakAllah, tabaarakAllah, tabaarakAllah. SubhaanAllah, nahnu `abeedak, irham `ibaaduk ad-d`uaafaa, narjoo rahmatak wa nakhshaa `adhaabak. Yaa Subhaan! Yaa Sultaan! Forgive us for the honor of the most honored one through Your Divine Presence. And give endless blessings on him and endless glory on him and endless majesty on him from Your most Majestic, Most Glorified Presence (Mawlana Shaykh sits) And we are saying for all prophets and holy ones, saints, as salaamu `alaykum. Greetings from heavens that give us pleasure and satisfaction and enjoyment and endless grants from heavens. Allahu Akbar! (Mawlana Shaykh stands) Allahu Akbar! Allahu Akbar wa lillahi 'l-hamd! O people, stand up and say Allahu Akbar! wa rabbu 'l-malaaikati wa 'r-rooh (Mawlana Shaykh sits)
And say, a`oodhu billahi min ash-Shaytaani 'r-rajeem. Shaytan is asking to make Mankind thrown away from heavenly grants. Therefore, we must say, a`oodhu billahi min ash-Shaytaani 'r-rajeem. Ohhh, holy ones, protect us to not fall in trips of Shaytan and its traps. SubhaanAllah, SubhaanAllah. Come and hear. We are not making a show here. For what would we make a show? There is no meaning to make a show for a servant. Say, Bismillahi 'r-Rahmaani 'r-Raheem. (Mawlana Shaykh stands) O, heedless mass of heedless Mankind! (Mawlana Shaykh sits.) For what we are going to do a show? Do you think that a servant who is just dressed in a servanthood dress is asking to make a show? Such foolishness; such a low level! Such a no-meaning, no-mind person must be asking to make a show in front of his Lord, in front of his Majestic King! That one is reaching the last point of heedlessness and the last point of being ignorant. His level must be the deepest, lowest level, who is asking to make a show.
SubhaanAllah, SubhaanAllah, SultaanAllah, SubhaanAllah. Fatihah.
WebSufiLive, CategoryShaitan, CategoryPride


Revision [5072]

Edited on 2010-08-10 09:48:03 by BlogSufi
Additions:
WebSufiLive, CategoryShaitan, CategoryPride
Deletions:
WebSufiLive, CategoryChristianity


Revision [5069]

Edited on 2010-08-10 09:36:32 by BlogSufi
Additions:
O People! We are here representing someone. I am a humble servant. I am that servant; I am nothing. I am trying to be nothing, nothing. I am trying to be only for His most glorified servant's oceans a small atom. O People! We must come and we must learn. We are saying, as salaamu 'alaykum! Salaams from heavens coming. Tooba, thumma tooba, good tidings, tooba, for those who may ask to be with us to reach to that countless honor, countless enjoyment, countless blessings, countless lightenings. As-salaamu `alaykum alayna wa `ala `ibaadillahi's-saaliheen. O `ulamas, we must follow the Seal of Prophets (s). The Seal of Prophets (s), most beloved one, most honored one, most praised one, most glorified one, most granted one from Divine Majesty! We must be so happy!
Inna hadha siraatee mustaqeema, Verily, this is My way, leading straight. (Al-An`am 6:153)
اجلس كما يجلس العبد وآكل كما ياكل العبيد
Ajlisu kamaa yajlisu'l-`abd wa aakul kamaa yaakul al-`abd, I sit like the servant sits, and I eat like the servant eats.
Dome dome, dome dome 4x
Never a king plays this with instruments, but His servants may do this, for His honor.
Dome dome, dome dome 4x
Deletions:
(Meeting with Mawlana Shaykh Nazim and a representative of the pope, Sir Thomas and his friend John, of Ireland.)

Mawlana Shaykh Nazim: You are leaving?
Sir Thomas: We are leaving for Ireland soon.
Mawlana Shaykh Nazim: Why so quickly?
Sir Thomas: Ah, home, wife, children.
Mawlana Shaykh Nazim: How are you?
Sir Thomas: Good, good, good.
Mawlana Shaykh Nazim: How is His Holiness?
Sir Thomas: He had a very good trip and he was very proud to meet you. He seemed to be very proud to have met you; an old friend.
Mawlana Shaykh Nazim: I am nothing.
Sir Thomas: Two brothers, it was lovely to see two brothers embrace.
Mawlana Shaykh Nazim: He is younger than me.
Sir Thomas: It was lovely to see it, Mawlana.
Sir Thomas: Ah, look at this , beautiful. (As Mawlana holds a newspaper for Sir Thomas to see.)
Mawlana Shaykh Nazim: Would you like to take this?
Sir Thomas: It was beautiful, it was two brothers meeting. Nothing needs to be said, embrace... and he was at your home. He met you at your home?
Mawlana Shaykh Nazim: SubhaanAllah, I was growing up in that area and who knows that someday I am going to meet with the head of Catholics, His Holiness, the Pope. I am so surprised.
Sir Thomas: InshaaAllah, this is beautiful. It is a great honor for you. I am delighted for you, that you had met His Holiness.
Mawlana Shaykh Nazim: He is happy?
Sir Thomas: Yes, I think everyone was happy. It was a great honor for you and it was a fantastic visit by the people of Cyprus, to meet all the spiritual people of Cyprus. And alhamdulillah that he met you at your home.
Mawlana Shaykh Nazim: Alhamdulillah, I am so proud, I am so proud.
Sir Thomas: I am so proud as well. We are friends for a long time, ten years, and you have treated me like your own son and I am so proud. I think of you every day, and I know you are in my heart.
Mawlana Shaykh Nazim: Yes, yes , yes, but a big son. (Mawlana Shaykh gives Sir Thomas a playful tap on his head and everyone laughs.)
Sir Thomas: So Shaykh Bahauddin, your son, came to meet us at the hotel today and said, “He wants to see you." John wanted to say goodbye, he is very impressed; John saw you at the top of the Basilica in Rome, at St. Peters, when you sang the call to prayer at the Basilica in Rome.
John: On the TV.
Sir Thomas: And I told him that you had done it.
Mawlana Shaykh Nazim: He is so young one! (laughter)
Sir Thomas: I was telling him the story and he said, "I saw it on television."
Mawlana Shaykh Nazim: Who is saying?
Sir Thomas: John, 'said John.' (laughter)
John: I did.
Mawlana Shaykh Nazim: I am so happy.
Sir Thomas: I am so happy for you, we visited you, but we couldn't say, as we were only guests as well, of the pope.
Mawlana Shaykh Nazim: SubhaanAllah, if we were meeting inside it was not suitable; when coming outside, it was the best.
Sir Thomas: And we visited the church today to view where you sat when His Holiness came out; it was the Church of the Holy Cross, and our symbol is that symbol.
John: I am sorry you didn't get inside, because I was inside the church at the time.
Sir Thomas: He was inside when you were outside, and he missed you and so I said, “You didn’t see the Shaykh?”
Mawlana Shaykh Nazim: If we were meeting inside it was not suitable; outside was best. But there was one cardinal, like an elephant, saying, “He can't meet His Holiness.” I was so angry, I was going to go back. No adab that cardinal!
Sir Thomas: Yes, it was silly. We met at the hotel when you arrived, I should have gone down with you. I wish I could have gone in the car with you, but you had got it all worked out perfectly, because nobody can stop God's work, no one.
Mawlana Shaykh Nazim: Allahu Akbar!
Sir Thomas: It was such a busy trip for His Holiness; everybody wanted to see him, everyone wanted to touch him, but you, walked in and embraced him. No one embraced him, but you did.
Mawlana Shaykh Nazim: Yes, no one embracing him, because... my younger brother.
Sir Thomas: Yes, and it was good to see it, and the world has recognized it and His Holiness looks for people who understand each others' traditions and can work together and they to pray to their God. And since I have known you, that is what you want, to work together and understand people, whatever their religious rites are, and pray to their God, and I have heard you say it more than once.
Mawlana Shaykh Nazim: I am so happy I am kissing him. (Mawlana Shaykh gestures for Sir Thomas to come nearer and hugs him.)
Sir Thomas: When you did it to me ten years ago I knew that I had met a father.
John: I am honored to have met you and the pope all in the same week.
Mawlana Shaykh Nazim: MashaaAllah.
Sir Thomas: So I am going to let you do your stately work, we have entered your hospitality just to say goodbye and to say how much you are in our hearts. Pray for us. We need your prayers.
Mawlana Shaykh Nazim: I will, I will, I will. We have a grave also where we are sitting with Jesus, powerful one.
Sir Thomas: When you sit with him again, tell him about the poor souls here, ask him to pray for us, we need his help.
Mawlana Shaykh Nazim: No one is welcoming His Holiness as we are welcoming; enough. People may welcome him in big halls and big places but we are so humble ones.
Sir Thomas: Well, as a humble servant of God, I felt you met him at your home. I didn't know your home was there and you met him there and that is God's work. It was lovely to see you. I think the world loved to see what has happened because the truth was there.
Mawlana Shaykh Nazim: I never even perhaps dreaming, but I forgot that one day, His Holiness the Pope, is coming to visit in my place.
Sir Thomas: In your home-church, so salaam...and your prayers and blessings for our poor souls in Ireland.
Mawlana Shaykh Nazim: You need to be more fat.
Sir Thomas: My wife wouldn’t agree with you Mawlana! My salaams, my friend and we hopefully will meet again, it would be your call. (They embrace, give parting greetings.)
Mawlana Shaykh Nazim: Say to the cardinal, “Shaykh was unhappy with you.” Would you like to take this with you? (Mawlana shows a newspaper with a picture of him and the f.)
Sir Thomas: Thank you, Mawlana.
SUHBAH begins:

O People! We are here representing someone. I am a humble servant. I am that servant; I am nothing. I am trying to be nothing, nothing. I am trying to be only for His most glorified servant's oceans a small atom. O People! We must come and we must learn. We are saying, as salaamu 'alaykum! Salaams from heavens coming. Tooba, thumma tooba, good tidings, tooba, for those who may ask to be with us to reach to that countless honor, countless enjoyment, countless blessings, countless lightenings. As-salaamu `alaykum alayna wa `ala `ibaadillahi
's-saaliheen. O `ulamas, we must follow the Seal of Prophets (s). The Seal of Prophets (s), most beloved one, most honored one, most praised one, most glorified one, most granted one from Divine Majesty! We must be so happy!

Inna hadha siraatee mustaqeema.
Verily, this is My way, leading straight. (Al-An`am 6:153)
اجلس كما يجلس العبد وآكل كما ياكل العبيد
Ajlisu kamaa yajlisu'l-`abd wa aakul kamaa yaakul al-`abd.
I sit like the servant sits, and I eat like the servant eats.
Dome dome, dome dome
Dome dome, dome dome
Dome dome, dome dome
Dome dome, dome dome
Never a king plays this with instruments,
but His servants may do this, for His honor.
Dome dome, dome dome
Dome dome, dome dome
Dome dome, dome dome
Dome dome, dome dome


Revision [4894]

The oldest known version of this page was created on 2010-06-20 20:10:20 by BlogSufi
Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki